Kniha obchodníkov

Telemarketingový pracovník
Poskytovanie profesionálnej telemarketingovej podpory.

Popis práce
 
Telemarketingový pracovník komunikuje so zákazníkmi výlučne pomocou telekomunikačných prostriedkov, predovšetkým však telefonicky. V prípade pasívneho telemarketingu spracováva prichádzajúce telefónne hovory – rieši poskytovanie informácií o výrobkoch či službách, prijímanie objednávok, technickú podporu. V prípade aktívneho telemarketingu aktívne telefonuje, podľa predom vytvoreného zoznamu, potencionálnym zákazníkom resp. prieskumnej vzorke respondentov. Jeho úlohou je získať odpovede a vyplniť dotazníkový formulár v rámci prieskumu trhu alebo sledovania spokojnosti zákazníkov alebo činnosti konkurencie, propagovanie produktov/služieb, pozývanie overovanie a potvrdzovanie účasti na eventoch, dojednávanie schôdzok pre obchodných zástupcov, predaj produktov a služieb (telesales), prípadne iné. Telemarketingových pracovníkov zamestnávajú call centrá, alebo sú súčasťou oddelenia zákazníckeho servislu či obchodného oddelenia. Pri nábore musia prejsť náročným testom, ktorý je zameraný na komunikačné schopnosti, zvlášť dôležitá je telefonická komunikácia, príjemný hlas, schopnosť znášať stres, asertivitu.

Náplň práce
 
Typické činnosti
  • telefonovanie v rámci telemarketingových kampaní: prieskum trhu, prieskum povedomia značky, prezentácia produktov, dotazníky, aktualizácia databázy, spotrebiteľské súťaže, informovanie o prebiehajúcich akciách
  • riešenie problémov, otázok a dotazov potenciálnych aj existujúcich klientov,poradenstvo pre klienta.
  • pasívny telemarketing, práca na infolinke
  • zaznamenávanie údajov a informácií o firmách
  • dohodovanie stretnutí pre obchodných zástupcov
  • kontaktovanie klientov, zasielanie emailov, aktívna telefonická komunikácia so zákazníkmi, aktívna ponuka produktov
  • preberanie objednávok ich kontrola a zapisovanie, informovanie o stave ich spracovania
Ďalšie činnosti
  • častejšie školenia, zamerané na správne návyky, odstránenie chýb v komunikácii, orientáciu na zákazníka

Čo sa vyžaduje
 
Vyžadované znalosti
  • znalosť firemných postupov v telemarketingu
Vyžadované skúsenosti
  • dobrý písomný prejav
  • veľmi dobré komunikačné schopnosti
  • výborná zručnosť v telefonickej komunikácii
  • čistý jazykový prejav bez rečových vád

Osobnostné požiadavky
  • spoľahlivosť
  • flexibilita
  • ochota učiť sa novým veciam
  • schopnosť improvizácie
  • schopnosť načúvať

Požadované vzdelanie
  • stredoškolské s maturitou
  • vysokoškolské I. stupňa (bakalárske)
  • vysokoškolské II. stupňa

Ďalšie informácie
 
Alternatívne názvy pozície
  • Operátor telemarketingu
  • Telefonický operátor
  • Telemarketingový pracovník
  • Teleoperátor call centra
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce

Navigátor
Call centrum operátor  Telemarketingový pracovník  Pracovník zákazníckeho servisu  Konzultant technickej podpory  Helpdesk technik 

Naspäť     Na úvod     Vytlačiť     Preposlať známemu


ISSN 1337-0367