Kniha obchodníkov

Produktový manažér - obchod
Rozvoj portfólia produktov a služieb vo všetkých fázach jeho životného cyklu po koncepčnej, obchodnej a propagačnej stránke.

Popis práce
 
Produktový manažér navrhuje, implementuje, technicky a marketingovo podporuje služby a produkty. Má súčasne technické znalosti a podnikateľské nazeranie. V závislosti od spoločnosti sú jeho činnosti rôzne. Napríklad analyzuje biznis model pre zavedenie produktu na trh u telekomunikačnej spoločnosti, v prípade výrobcov PC alebo distribútorov sa zaoberá výberom produktov, obchodnou komunikáciou s dodávateľmi, podporou obchodného oddelenia. V prípade internetových portálov navrhuje internetové služby, manažuje ich implementáciu.

Náplň práce
 
Typické činnosti
  • tvorba produktovej stratégie a plánov na základe skúseností, znalosti trhu, trendov, požiadaviek od zákazníkov
  • návrh nových produktov, služieb, riešení, ich inovovanie
  • podpora pri realizácii riešení
  • poskytovanie technickej podpory
  • spolupráca s technickým, obchodným, marketingovým oddelením
  • rozvoj vzťahov so zákazníkmi
  • konzultácie a prezentácie navrhovaných riešení
  • príprava cenových ponúk
Ďalšie činnosti
  • príprava propagačných aktivít
  • realizácia prieskumov trhu, monitorovanie konkurencie, trhu
  • školenie obchodníkov a zákazníkov

Čo sa vyžaduje
 
Vyžadované znalosti
  • 3 ročné skúsenosti v odbore
  • skúsenosť s projektovým riadením
Vyžadované skúsenosti
  • dobré komunikačné schopnosti
  • dobré organizačné schopnosti

Osobnostné požiadavky
  • samostatnosť
  • analytické myslenie
  • orientácia na zákazníka
  • strategické a koncepčné myslenie

Požadované vzdelanie
  • vysokoškolské
  • stredoškolské

Ďalšie informácie
 
Alternatívne názvy pozície
  • Produktový špecialista
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce

    Navigátor
    Telesales  Obchodný zástupca  Account manažér  Obchodný manažér  Produktový manažér - obchod  Projektový manažér - obchod 

    Naspäť     Na úvod     Vytlačiť     Preposlať známemu


    ISSN 1337-0367