Práca pre informatikov

Práca v IT na dosah:

Kniha obchodníkov

Call centrum operátor
Komunikácia, poskytovanie informácií a služieb zákazníkom na ďiaľku.

Popis práce
 
Call centrum operátor pracuje v oddelení zákazníckej podpory. Komunikuje so zákazníkmi na diaľku za účelom poskytovania informácií alebo za účelom predaja služieb/tovarov. V prvom prípade odpovedá na telefonické volania alebo emailové dotazy – radí, vysvetluje, rieši sťažnosti, prijíma objednávky, nastavuje alebo aktivuje služby. V druhom prípade za účelom predaja, v rámci telemarketingu aktívne telefonicky oslovuje klientov a ponúka služby resp. tovar. Operátor väčšinu času pracuje s telefónnymi sluchátkami za počítačom, využíva internú databázu zákazníkov, zapisuje do nej aktuálne údaje. V mnohých prípadoch pracuje na smeny. Príklady práce operátora: - poradenský servis k predávaným produktom a službám (hardware, software) - poskytovanie služieb: objednávanie, aktivácia (telekomunikačný operátori) - marketingový prieskum: (agentúry vykonávajúce prieskum trhu) - zvyšovanie a udržiavanie loajality zákazníkov (obchodné spoločnosti) - telesales - aktívny telemarketing (obchodné spoločnosti) V prípade poskytovania služieb pre zahraničie si práca bude vyžadovať znalosť cudzieho jazyka. Činnosť operátora si vyžaduje stálu sústredenosť, v špičkových záťažových hodinách môže byť náročná a stresujúca.

Náplň práce
 
Typické činnosti
  • telefonické alebo emailové poskytovanie informácií
  • zodpovednosť za kvalitu poskytovaných informácií (korektnosť, profesionálny a zároveň ľudský prístup)
  • riešenie námietok a sťažností zákazníkov
  • absolvovanie školení o produktoch a službách
Ďalšie činnosti
  • dokumentovanie riešených prípadov

Čo sa vyžaduje
 
Vyžadované znalosti
  • znalosť kancelárskych aplikácií
Vyžadované skúsenosti
  • dobrý písomný prejav
  • výborné komunikačné schopnosti
  • schopnosť reagovať v neštandardných situáciách

Osobnostné požiadavky
  • zodpovednosť
  • flexibilita
  • zmysel pre službu zákazníkovi
  • príjemný hlas

Požadované vzdelanie
  • stredoškolské

Ďalšie informácie
 
Alternatívne názvy pozície
  • Operátor
  • Operátor služieb zákazníkom
  • Helpdesk operátor
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce
  • neuvedené

Navigátor
Account manažér  Asistent/ka  Call centrum operátor  Manažér IS  Marketingový manažér  Obchodný manažér  Obchodný riaditeľ  Obchodný zástupca  Pracovník podpory predaja  Riaditeľ  Riaditeľ IT 

Naspäť     Na úvod     Vytlačiť     Preposlať známemu


ISSN 1337-0367