Práca pre informatikov

Práca v IT na dosah:

Kniha obchodníkov

Helpdesk technik
Telefonická alebo emailová technická podpora užívateľom HW, SW alebo telekomunikačných služieb pri odstraňovaní technických problémov spojených s používaním IKT prostriedkov.

Popis práce
 
Helpdesk Technik na diaľku poskytuje technickú podporu užívateľom IKT produktov a služieb. Telefonicky, emailom alebo inými spôsobmi komunikuje s uživateľmi, zisťuje od užívateľa informácie popisujúce problém, poruchu či chybový stav. Využitím podporných nástrojov diagnostikuje problém a naviguje uživateľa k vyriešeniu problému. Helpdesk podpora je technickou ‘prvou pomocou‘. V prípade zložitejšieho problému, ak nenájde riešenie, iniciuje technickú podporu vyššej úrovne od špecialistov s hlbšou znalosťou daného produktu/služby.

Náplň práce
 
Typické činnosti
  • odborná telefonická a emailová podpora užívateľov, zákazníkov
  • prijatie a zdokumentovanie technických problémov od zákazníkov
  • získanie detailných údajov od užívateľov popisujúcich problém
  • identifikácia problémov, vyhľadávanie porúch, ich riešenie a poradenská asistencia užívateľom
  • využívanie podporných nástrojov – SW na diagnostikovanie a sledovanie užívateľských žiadostí, znalostná báza, zoznam často kladených otázok
  • eskalovanie riešenia problémov ak si to vyžaduje ďaľšiu/hlbšiu odbornú pomoc
  • komunikácia a spolupráca s ostatnými oddeleniami organizácie
  • vzdialená správa HW/SW (napr. PC, tlačiarne, sieťové prvky a iné)
Ďalšie činnosti
  • vyhodnocovanie riešených problémov, sledovanie ich trendu
  • príležitostne technická podpora na mieste
  • potencionálne práca na smeny
  • podpora užívateľov zo zahraničia
  • tvorba zoznamu často kladených otázok

Čo sa vyžaduje
 
Vyžadované znalosti
  • schopnosť samostatne riešit náročnejšie úlohy a projekty
  • výborná znalosť produktov/služieb používaných užívateľmi
Vyžadované skúsenosti
  • dobré komunikačné schopnosti

Osobnostné požiadavky
  • spoľahlivosť
  • dôslednosť
  • analytické myslenie
  • orientácia na zákazníka

Požadované vzdelanie
  • vysokoškolské
  • stredoškolské

Ďalšie informácie
 
Alternatívne názvy pozície
  • Helpdesk operátor
  • Helpdesk špecialista
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce

Navigátor
Call centrum operátor  Telemarketingový pracovník  Pracovník zákazníckeho servisu  Konzultant technickej podpory  Helpdesk technik 

Naspäť     Na úvod     Vytlačiť     Preposlať známemu


ISSN 1337-0367